A DPA a hang konzisztenciájára helyezte a hangsúlyt a NAB 2019 kiállításon

A bemutatón látható volt többek között a d:screet™ 6060 és 6061 szubminiatűr gömb iránykarakterisztikás csíptetős, valamint a d:dicate™ 4017 és 4018 puskamikrofon is.Közvetlenül a legújabb és legjobb 6000-es sorozatú szubminiatűr mikrofonok piacra dobása után a DPA a 2019-es NAB Show-t használta fel arra, hogy bemutassa a d:screet™ csíptetős és d:dicate™ puskamikrofonok hang konzisztenciája közötti különbséget A DPA mikrofonok hanghűsége értékes erőforrásként szolgál a hangmérnökök és utómunka szerkesztők számára számos területen, a TV show-k tól a filmes produkciókon és dokumentumfilmeken át a sorozatokig.


A legújabb mikrofonok között a d:screet 6060 és 6061 szubminiatűr gömb iránykarakterisztikás csíptetős és a d:dicate 4017 vagy 4018 puskamikrofon szolgáltatja ezt az egyensúlyt. A mikrofonok közötti hang konzisztencia tökéletesen megfelel a mai gyors tempójú produkciókhoz. A felvételek során a hangmérnökök bajba kerülhetnek olyan fürgén mozgó színészek esetében, akiket nehéz követni a mikrofon bottal, vagy amikor az öltözet hibájából lecsúszik a csíptetős mikrofon. Azok számára, akik megbíznak a DPA d:screet és d:dicate kombinációban ezek a lehetséges problémák szinte megszűnnek, mivel a hang tisztaságának köszönhetően az utómunka hangmérnök egyszerűen átválthat a két hangcsatorna között.



„A DPA használatával amennyiben az utómunka hangmérnöknek váltania kell a puskamikrofon és a színész ruházaton viselt csíptetős mikrofonja között, jelentős editálási időt lehet megtakarítani a hangátmenethez“ magyarázta Christopher Spahr, a DPA Microphones amerikai értékesítési igazgatója. „Számos visszajelzést kaptunk az editáló csoportoktól és sokan mondták, hogy örömmel fogadják ha azt látják, hogy a hangmérnök DPA-t használt, mivel tudják hogy ez esetben könnyedén keverhetik a puskamikrofonból és a csíptetősből kapott hangot. Amennyiben van egy rész a hangban, ahol a mikrofonbotos felvétel nem tiszta, az utómunka csoport használhatja a csíptetőst és alig kell editálni ahhoz, hogy megegyezzen a hangzás. Óriási dolog, hogy egy ilyen apró csíptetős és egy hosszú puska hangzása csaknem azonos. Hiszünk benne, hogy mikrofonjaink tisztaság és konzisztencia tekintetében a többiek fölött állnak.

“Míg a DPA mikrofonok az utómunka csoportok segítségére vannak, a DPA kifejezetten kültéri produkciókhoz való keverőinek széles választéka az, amely szabad kezet ad a gyakorlati munkában. „Gyakran készítek ülős interjút DPA mikrofonokkal – egy d:screet csíptetőst párosítva egy d:dicate 4018-cal – és tökéletesen szól, tehát alapvetően automatikus felvételt használok“ mondta Ben Nimkin szabadúszó hangmérnök, aki számos kutató-jellegű dokumentumfilmben dolgozott. „Kíváncsiságból játszottam egy kicsit, véletlenszerűen kapcsolgattam a csíptetős és a gémes között hogy lássam, milyen gyorsan tudom meghallani a különbséget a kettő között, őszintén megmondom nehéz feladat volt. Ha jók a körülmények, gyakorlatilag ugyanúgy szólnak. Akár mondat közben is át lehet váltani a végső mixben, a legélesebb fülű közönséget is meg lehet téveszteni.“


„2011 óta használok DPA d:screet és d:dicate 4017 mikrofonokat egymással teljes harmóniában“ fűzte hozzá Dan McCoy, a Los-Angeles-i székhelyű Tone Mesa produkciós cég tulajdonosa. „A kettő közötti egyensúly csodálatos. Soha nincs fennakadás ezzel a két DPA mikrofonnal. A karakterisztikájuk tökéletesen megegyezik – nem csak a felvételnél a mixben, de az utómunka során is, amikor keverni kell a csíptetős és a gémes hangját. Én személy szerint szívesen használok egy kis basszust és a proximity hatást a testen elhelyezett gömb iránykarakterisztikás csíptetősből, keverve a puskamikrofon magasaival a jobb artikuláció érdekében. Van úgy, hogy elvész egy kicsi a mélyekből, amennyiben a gém túl messze van, de ha a csíptetősből hozzáadódik, remek keverék jön létre. Egyetlen mikrofon ezt nem képes megoldani, ez a kettő keveréséből és összegzéséből jön létre, ezért előnyös az ilyen felvétel.

“A DPA d:screet CORE 6060 és 6061 szubminiatűr mikrofonok átmérője mindössze három milliméter és a DPA CORE mikrofon technológiájának köszönhetően kiváló teljesítményt nyújtanak kevesebb torzítással és nagyobb dinamika tartománnyal. A műszaki adatokat tekintve mindegyik DPA 6000-es sorozatú kapszula gömb iránykarakterisztikás, frekvencia átvitele 20 Hz-től 20 kHz-ig terjed. A d:screet 6060 csíptetős mikrofon zaja csupán 24 dB (A), míg a d:screet 6061 csíptetősé 26 dB (A), hasonlóan a cég már létező 4000-es sorozatú miniatűr mikrofonjaihoz.

A DPA d:dicate 4017 és 4018 puskamikrofonjai a broadcast és filmipar számos területén alkalmazhatók mikrofon botról, interjúkhoz és fix színpadi elhelyezéssel. Mindkettő könnyű és erősen irányított karakterisztikával, alacsony zajjal és magas érzékenységgel rendelkezik az egyenletes hangzás érdekében.

hüvelyk Hírek
A beatbox félelmetes szövetségesre lelt a DPA-ban